Link Izračun kreditaIzračun depozita Hitri kontakt Lokacije Klepet
Medium Shot Woman Restoring Furniture

Podaljšanje življenjske dobe izdelkov kot izbira za prihodnost

Se vam je že zgodilo, da ste se znašli pred dilemo – popraviti ali kupiti novo? V današnjem svetu, kjer hitro potrošništvo prevladuje, se pogosto odločimo za nove izdelke, ne da bi pomislili na vpliv teh odločitev na naše okolje in denarnico.

Popravila so bila vedno ključno orodje za podaljšanje življenjske dobe izdelkov in preprečevanje njihovega prezgodnjega odmetavanja. V zadnjih letih je zahvaljujoč številnim pobudam prehoda na krožno gospodarstvo njihova priljubljenost narasla. Evropska komisija ocenjuje, da vsako leto 35 milijonov ton odpadkov nastane zgolj zato, ker se predmeti zavržejo, ko bi jih lahko popravili. Poleg okoljskih bremen prezgodnje odmetavanje izdelkov pomeni tudi dodaten strošek za potrošnike, ocenjen na skoraj 12 milijard evrov letno.

Kaj nas motivira, da se odločimo za popravilo izdelkov?

V okviru projekta Krožne skupnosti (Communities Go Circular) je bila izvedena spletna anketa o popravilih, ki jo je v celoti izpolnilo 779 posameznikov. Rezultati so pokazali, da je kar 71 % vprašanih v zadnjem letu izkoristilo storitve popravil, 80 % pa se jih popravil loti kar sama. Vprašani najpogosteje nesejo na popravilo oblačila, prevozna sredstva in obutev, pri domačih popravilih, pa izstopajo pohištvo, dodatki za dom in oblačila.
Med najpogostejšimi razlogi, zakaj se potrošniki odločijo za popravilo, so skrb za okolje, redna uporaba izdelka, njegova zaznana kakovost in vedenje, da ga je mogoče popraviti. Pri lastnem popravilu sta najvišje rangirala razloga pomembnost enostavnosti popravila in dostopnost rezervnih delov.

Uvajanje ukrepov za zmanjšanje stroškov popravil

Ena največjih ovir za pogostejša popravila je cena. Popravilo mora biti cenovno dostopno, sicer je nakup novega izdelka mikavnejša izbira. Raziskava gibanja Right to Repair je pokazala, da se najvišja cena, ki so jo potrošniki pripravljeni plačati za popravilo, giblje od 20 % do 40 % cene izdelka. Nekatere države že uvajajo ukrepe za zmanjšanje stroškov popravil, med njimi nižjo stopnjo DDV in bone za popravila, ki potrošnikom omogočajo ugodnejše popravljanje izdelkov. Kar 93 % sodelujočih v raziskavi Krožne skupnosti je potrdilo, da bi jih boni spodbudili k pogostejšim popravilom.

Pravica do popravila je gibanje, ki pridobiva na moči

S porastom ozaveščenosti o pomenu trajnosti tudi gibanje za pravico do popravila postaja vse močnejše. Gre za pravico osebe, da lahko sama ali preko tretje osebe popravi izdelek. V Evropi jo zagovarja Right to Repair Europe, koalicija več kot 140 organizacij z močno vlogo nadzornika v političnem okolju EU.

Ko bo naslednjič čas za zamenjavo izdelka in boste v dilemi kaj storiti, premislite, ali bi izdelku lahko s popravilom podaljšali življenjsko dobo. V pomoč vam bo tudi zemljevid z lokalnimi mojstri za popravila vseh vrst, od oblačil, čevljev do elektronike in pohištva, ki ga najdete na portalu Manj je več.

V Gorenjski banki verjamemo v prihodnost, v kateri smo vsi aktivni del spremembe. S podporo lokalnim obrtnikom in mišljenjem, ki v ospredje postavlja krožnost izdelkov, lahko oblikujemo svet, v katerem bo odgovorna potrošnja postala norma.

Zakaj Gorenjska banka?

Vaš zanesljiv partner.

Z vami kadarkoli nas potrebujete.

Znamo vam prisluhniti.

Ponudbo prilagajamo vašim potrebam.

Mar nam je za vaše uspehe.

Rešitve iščemo skupaj z vami. Za vas.

Gorenjska banka

Tu smo za vas

Kontaktirajte nas

od pon. - pet.: 8.00 - 19.00

  • 04 20 84 312
  • info@gbkr.si
  • Kontaktni obrazec

Rezervirajte termin

za klic ali sestanek

  • Dogovorite se za sestanek

Obiščite nas

vam najbližja poslovalnica