Novica

Jamstvo za vloge v bankah in hranilnicah

Jamstvo za vloge v bankah in hranilnicah

V skladu z 11. členom Zakona o sistemu jamstva za vloge (Uradni list RS, št. 27/2016) so vloge v bankah in hranilnicah zaščitene. Če postane banka plačilno nesposobna, vlagatelji prejmejo izplačila iz sistema jamstva za vloge.

 

Do jamstva so upravičene vloge fizičnih oseb, ki samostojno opravljajo dejavnost, samostojnih podjetnikov in tudi pravnih oseb (v nadaljevanju: vlagatelji). Gre za sredstva, ki jih imajo vlagatelji pri banki na podlagi pogodb o vodenju transakcijskega računa, varčevalnih vlog, depozitnih pogodb in ostalih oblik varčevanja. Zajamčena vloga znaša 100.000 EUR in velja za vsakega vlagatelja v posamezni banki. To pomeni, da se za določitev ravni kritja na presečni datum seštejejo vse vloge vlagatelja v določeni banki tako v evrih kot tuji valuti vključno z obrestmi do tega datuma. Valuta izplačila pa so evri.  Kot vloga, za katero velja jamstvo, se šteje skupno stanje terjatev, ki jih ima vlagatelj do posamične banke in izhaja iz pozitivnih stanj sredstev na njegovem računu.

 

Zakon v nekaterih primerih določa, da so sredstva zaščitena v celoti, torej tudi nad zneskom 100.000 EUR, če gre za:

  • izplačilo iz naslova premoženjskega zavarovanja za škodo, povzročeno na osebnem premoženju,
  • izplačilo solidarnostne in podobne pomoči ob smrti,
  • izplačilo odpravnine ob upokojitvi ali odpovedi delovnega razmerja iz poslovnih razlogov,
  • nakup ali prodaja stanovanjske nepremičnine.

Vlagatelj bo v primeru plačilne nesposobnosti banke dobil ta sredstva izplačana v celoti, če so mu bila nakazana največ šest mesecev pred izdajo odločbe Banke Slovenije o nerazpoložljivosti vlog.

 

Zajamčene vloge se izplačajo 7 delovnih dni po presečnem datumu za izračun jamstva in sicer pri banki, ki jo bo določila Banka Slovenije. Sedemdnevni rok začne veljati 1.1.2024. V prehodnem obdobju do 31.12.2023 se rok skrajšuje in sicer: 

  • od 1.1.2019 do 31.12.2020 do 15 delovnih dni;
  • od 1.1.2021 do 31.12.2023 do 10 delovnih dni.

 

Kontaktni naslov za informacije v zvezi z jamstvom za vloge:  Banka Slovenije, Slovenska cesta 35, 1505 Ljubljana, tel.: +386 1 47 19 00, e-mail: resolution@bsi.siInformacijo o jamstvu vaših vlog lahko prejmete tudi v poslovalnicah Gorenjske banke in na naši spletni strani

 

Prejšnja novica  
21.12.2018

Sprememba poslovnega časa poslovalnic Železniki in Žiri

Poslovalnici v Železnikih in Žireh bosta od 3. januarja 2019 dalje poslovali po novem deljenem delovnem času.

več
Naslednja novica  
16.01.2019

Obvestilo za uporabnike mobilne banke Link m

Žal je prišlo do težav pri delovanju naše mobilne banke Link m. Zaradi nujnih sprememb v sami aplikaciji je le-ta prenehala delovati. Potrebno je namestiti novo verzijo.

več

Imate vprašanje?
Pišite nam.

S klikom na gumb POŠLJI se strinjate in dovoljujete, da vam z namenom odgovora na vaše vprašanje pišemo na vpisan e-naslov ali vas pokličemo na vpisano telefonsko številko.

Ali pa nas pokličite na telefonsko številko 04 20 84 101

OSEBNI BANČNI PAKETI
PREPROSTO. PREGLEDNO. BREZ PRESENEČENJ.
še danes

Bančne storitve, ki jih najpogosteje uporabljate, smo zajeli v štiri različne pakete. Preverite, kateri vam najbolj ustreza.

Kje smo?

Zemljevid poslovalnic, bankomatov in drugih lokacij Gorenjske banke.