Strankam olajšajte nakup.

Ponudniki, ki ne omogočajo gotovinskega plačevanja s karticami, so pogosto deležni naslednjega odziva: »Ne sprejemate kartic? O, kakšna škoda. No, potem pa nič, hvala.« Dejstvo je, da potrošniki vse redkeje s seboj nosimo denar. Kakšen drobiž se že kje najde, večje vsote pa so bolj izjema kot pravilo, zato se pogosto zgodi, da zaradi tega nakupa sploh ne opravimo. Ne izgubljajte strank le zato, ker ne omogočate plačevanja s karticami. Priskrbite si POS-terminal – mlada podjetnica Neža je že ugotovila, da se to zelo splača.

Neža je mlada podjetnica, ki se ukvarja s šivanjem izdelkov za odrasle in otroke. V svoji ponudbi ima oblačila, modne dodatke, igrače in dodatke za dom. Večino svojih izdelkov proda prek spletne trgovine, kjer omogoča plačilo s karticami, nakazilo na TRR in plačilo po povzetju, nekaj malega pa tudi v živo na stojnici, kjer lahko stranke plačajo samo z denarjem. Ko je prek ankete na svoji spletni strani ugotovila, da ji je nedavna prisotnost na različnih (lokalnih) tržnicah in sejmih prinesla ogromno prepoznavnosti ter ji zagotovila nove stranke, je bila nad rezultatom presenečena, saj je izkupiček od prodaje na stojnici komaj zadostoval za njen najem.

Kje se je torej zataknilo, da stranke njenih izdelkov ne kupijo kar takoj na stojnici, ampak se raje pozneje oglasijo v spletni trgovini? Ponudba je namreč v obeh primerih enaka, cene pa so na stojnici včasih zaradi posebne ponudbe še celo ugodnejše.

 

Ne sprejemate kartic? Škoda. No, potem pa nič, hvala.

Neža je na svoji stojnici to slišala že večkrat, a temu do sedaj ni posvečala preveč pozornosti. Strankam so bili njeni izdelki vedno všeč, kar ji je bilo najbolj pomembno. A rezultati ankete so ji dali misliti. Mar ne bi prodala več, če bi vsem tem strankam omogočila plačevanje s kartico? Čeprav nekatere potem nakup opravijo v spletni trgovini, tega gotovo ne storijo vse.

 

Ko je začela o tem premišljevati, je ugotovila, da tudi sama le redko nosi s seboj več kot 10 € ali največ 20 €. Če v denarnici nima dovolj gotovine, izdelka pač ne kupi. Le redko namreč naleti na nekaj, kar bi ji bilo tako všeč, da bi iskala bankomat.

 

Udobje nakupa šteje

Dejstvo je, da potrošniki vse redkeje s seboj nosimo denar. Kakšen drobiž se že kje najde, večje vsote pa so bolj izjema kot pravilo. Razvadili smo se do te mere, da povsod pričakujemo tudi možnost plačila z drugimi oblikami gotovine, drugače se nam nakupa niti ne ljubi opraviti.

 

Mastercard je že leta 2012 s svojo raziskavo »World beyond cash« ugotovil, da kar 73 % Američanov, ki so v raziskavi sodelovali, vsakodnevne nakupe veliko pogosteje plačuje s karticami in ne z gotovino. Podobni raziskavi sta bili izvedeni tudi leta 2014 in 2015.

 

V prvi, ki jo je izvedel TSYS, so ugotovili, da potrošniki najraje uporabljajo običajno debetno kartico (43 %), sledi ji kreditna kartica (35 %) in šele nato gotovina (9 %) ter ostale oblike gotovinskega plačevanja. Leto kasneje je NextAdvisor dobil podobne rezultate. Najbolj priljubljena je bila še vedno debetna kartica (42 %), ki so ji sledili kreditna kartica (38 %), gotovina (17 %) in čeki (3 %).

 

Med gotovinska plačila namreč ne sodi samo plačevanje z bankovci in kovanci. Glede na rezultate raziskav in tudi Nežina opažanja v praksi lahko sklepamo, da je gotovinsko plačevanje s karticami vedno bolj priljubljeno. Neži se tako najbolj splača, da na svoji stojnici poleg plačevanja z denarjem omogoči tudi plačevanje s karticami. Za to potrebuje prenosni POS-terminal, s katerim kartično poslovanje ne bo težava niti na terenu, saj deluje prek brezžične povezave GSM/GPRS.

 

Če se kasneje odloči za odprtje poslovalnice, ga lahko na enak način uporablja še naprej ali pa uporabi drugo vrsto povezave (povezava prek analognega telefonskega priključka ali prek internetne povezave).

 

Naval sejmov je pred vrati, a Neža je pripravljena

Neža že pridno šiva nove izdelke in polni zaloge, saj so v njenem domačem kraju odprli sobotno tržnico, na kateri bo tudi njena stojnica. Obljubljajo, da bo poleg tega tržnica tudi nepogrešljiv del prireditev v vseh letnih časih, ko jo bodo priložnostno preuredili v mali mestni sejem. V pričakovanju odprtja tržnice in prvega sejma, ki bo že prihodnji mesec, se prodaje na stojnici še bolj veseli, saj je z banko že uredila vse potrebno za kartično poslovanje. Izjemno zadovoljna je, da se je po nasvet obrnila na svojega bančnega svetovalca ter ga upoštevala in se odločila za POS-terminal. 

 

POS-terminal je namreč prejšnji vikend preizkusila na sejmu ročnih del in navdušena ugotovila, da zaradi njega ni prodala le več izdelkov (večina strank je plačala s kartico), ampak je imela tudi manj skrbi, saj v njeni prenosni blagajni ni bilo veliko denarja, ki bi ji ga lahko na stojnici ali med potjo v banko kdo izmaknil. Tako je tudi polaganje zaslužka na račun veliko manj stresno, saj Neža večino gotovine nima fizično pri sebi, ampak v banko nese zgolj nekaj denarja in izpiske POS-terminala, ki dokazujejo njen zaslužek.

 

Če tako kot Neža občasno prodajate svoje izdelke ali storitve na terenu oziroma na način, da vam stranke kupnine ne poravnajo prek TRR, ne pozabite na papirno vezano knjigo ali davčno blagajno z ustreznim programom za izdajo gotovinskih računov.

 

 

*****

Viri:

http://www.creditcards.com/credit-card-news/payment-method-statistics-1276.php#1-tsys
http://www.consumercredit.com/financial-education/infographics/infographic-cash-vs-card.aspx
http://www.transfirst.com/blog/consumers-prefer-cards-to-cash-survey-says

 

Prijavite se na koristne nasvete

S klikom na gumb POŠLJI se strinjate in dovoljujete, da vam na vpisan e-naslov pošiljamo koristne nasvete, novosti glede bančnih storitev in ugodnosti.

Informacije glede uporabe mojih osebnih podatkov: upravljavec Gorenjska banka d.d., Kranj | pooblaščena oseba za varstvo osebnih podatkov, DPO | kateri podatki se obdelujejo | pravna podlaga za obdelavo podatkov | namen obdelave podatkov | obdobje hrambe podatkov | prostovoljnost posredovanja podatkov | posredovanje podatkov izven upravljavca | moje pravice | preklic privolitve in posledice | postopek uveljavljanja pravic | varstvo podatkov | več informacij

Začnite z uresničevanjem
vaših poslovnih ciljev zdaj.

Pošljite nam povpraševanje ali nas pokličite na 04 20 84 101

Kako pravilno uporabljati davčno blagajno?

Kako pravilno uporabljati davčno blagajno?

Ali je vezana knjiga računov prava rešitev?

Ali je vezana knjiga računov prava rešitev?

4 načini plačevanja, za katere ste morda menili, da ne štejejo med gotovinske

4 načini plačevanja, za katere ste morda menili, da ne štejejo med gotovinske

Ponudba kartičnega poslovanja oziroma POS-terminalov

Ponudba kartičnega poslovanja oziroma POS-terminalov

Kje smo?

Zemljevid poslovalnic, bankomatov in drugih lokacij Gorenjske banke.