9. oktobra 2025 stopijo v veljavo nova določila Uredbe EU o takojšnjih plačilih, ki omogoča, da se domača ali čezmejna plačila v evrih znotraj območja SEPA (EGP) izvedejo v največ 10 sekundah po potrditvi, 24 ur na dan, 7 dni v tednu – tudi ob vikendih in praznikih. Z uvedbo dodatnih varnostnih mehanizmov so takojšnja plačila varna, hitra in pregledna.
Ključne novosti, ki jih prinaša uvedba takojšnjih plačil
Takojšnja izvršitev plačil
S takojšnjimi plačili lahko v vaši spletni ali mobilni banki ter v poslovalnicah Gorenjske banke izvedete domača ali čezmejna nakazila znotraj območja SEPA (EGC), ki bodo prejemniku na voljo v nekaj sekundah, vse dni v tednu, 24 ur na dan – tudi ob vikendih in praznikih (24/7/365).
Za uporabo takojšnjih plačil je obvezna predhodna nadgradnja mobilne banke Link m.
Več o nadgradnji Link m
Priprava univerzalnega plačilnega naloga (UPN) za takojšnja plačila
V mobilni banki Link m je privzeto izbrana možnost takojšnjega plačila. Če želite plačilo izvesti kot običajno (standardno) plačilo, preprosto odkljukajte možnost za takojšnje plačilo pred samo potrditvijo naloga.

Večja varnost z mehanizmom preverjanja prejemnika
S takojšnjimi plačili se uvaja tudi dodatni varnostni mehanizem preverjanja naziva prejemnika, ki zmanjšuje možnost spletnih prevar ali nakazil na napačen račun.
Pred izvedbo plačila v mobilni ali spletni banki bo sistem samodejno preveril, ali se vpisano ime/naziv prejemnika ujema z IBAN številko in v primeru podjetja, ali je ta popolnoma skladen z uradnim zapisom v registrih (npr. AJPES).
Pri preverbi podatkov boste glede na nivo ujemanja prejeli enega izmed naslednjih obvestil:
1. Popolno ujemanje: Ime oziroma naziv prejemnika se ujema z imetnikom računa.
2. Delno ujemanje: Ime oziroma naziv prejemnika se delno ujema z imetnikom računa. Na prikazanem obvestilu bo zapisano pravilno ime in priimek. V tem primeru skrbno preverite pravilnost vnosa in/ali podatke še enkrat preverite pri prejemniku plačila. Če nadaljujete s plačilom brez preverbe bo znesek lahko nakazan napačnemu prejemniku.
3. Ni ujemanja: Ime oziroma naziv prejemnika se ne ujema z imetnikom računa. Ob prejemu obvestila skrbno preverite pravilnost vnosa in/ali podatke še enkrat preverite pri prejemniku plačila. Če plačilo izvedete na podlagi QR kode in se ne ujemajo, preverite podatke neposredno pri prejemniku. V primeru nadaljevanja brez ponovne preverbe obstaja večja verjetnost, da bodo sredstva nakazana napačnemu prejemniku.



Ob prejemu kateregakoli izmed zgornjih obvestil imate možnost ponovno preveriti pravilnost vnesenih podatkov. Plačilo bo izvedeno šele po stisku gumba »Potrdi«. Za izvedbo vsakega nakazila odgovarja plačnik sam.
Nastavitev omejitev zneskov takojšnjih plačil
Za vašo dodatno zaščito je v mobilni in spletni banki omogočena nastavitev zgornje meje zneska, ki ga želite nakazati s takojšnjim plačilom. Omejitev je mogoče nastaviti:
- Transakcijski limit: najvišji znesek posameznega takojšnjega plačila.
- Dnevni limit: najvišji skupni znesek vseh plačil v enem dnevu.
Če limit ne bo nastavljen, bo transakcija kljub temu izvršena.
Kako nastavim limit v mobilni banki Link m?
Limit takojšnjih plačil lahko v mobilni banki Link m enostavno nastavite v samo 3 korakih:
- S stiskom okroglega gumba s tremi pikami (
) na vstopni strani odprite zavihek »Možnosti« in izberite »Nastavitve računa«. - V novem zavihku izberite »Limiti«.
- Določite višino transakcijskega oziroma dnevnega limita in pritisnite gumb »Potrdi«.



Plačevanje položnic (UPN) na bankomatih bo ukinjeno
S prihodom takojšnjih plačil je prav tako spremenjen način plačevanja univerzalnih plačilnih nalogov (UPN) na bankomatih Gorenjske banke. Direktiva zahteva dodatne varnostne funkcionalnosti, ki jih bankomati ne omogočajo, zato je plačevanje UPN preko bankomatov ukinjeno.
Od 9. oktobra 2025 je opravljanje plačil UPN izvedljivo:
- v poslovalnicah Gorenjske banke,
- preko mobilne banke Link m in spletne banke Link ali
- z odprtjem direktne obremenitve SEPA.
