Plačilna kartica je denar, a je kljub temu nikoli ne posojamo

železna pravila ravnanja s plačilno kartico

Plačilna kartica je najbolj varna in udobna oblika naše osebne denarnice. Če z njo ravnamo pravilno, jo je praktično nemogoče zlorabiti. Pri tem pa je treba upoštevati nekaj pomembnih pravil.

Skrbno in diskretno:  

  • Ko prejmete kartico, jo takoj podpišite, saj je veljavna le podpisana kartica. S svojim podpisom na kartici zmanjšate možnost zlorabe. Staro, neveljavno ali preklicano kartico razrežite.
  • Osebno številko za kartico si takoj po prejemu zapomnite in uničite ovojnico, v kateri ste jo prejeli. Če si jo zapišete, zapisa ne nosite skupaj s kartico. 
  • Kartica je osebna, nihče drug razen vas z njo ne sme opravljati nobenih storitev.
  • Kartice ne hranite na soncu ali blizu drugih toplotnih virov, elektromagnetnega sevanja in drugih škodljivih virov.
  • Imejte jo vedno pri sebi in je ne puščajte v avtu, garderobi… Kadar z njo plačujete, je  ne izpustite izpred oči.

 

Ob nakupovanju: 

  • Številka kartice, še posebej pa pripadajoči PIN, datum veljavnosti in CVC2 koda so tajni in unikatni, zato jih ne povejte vsakomur, ki vas povpraša po teh podatkih.
  • Svetujemo vam, da pred podpisom potrdila o nakupu preverite znesek, ki ga potrjujete s podpisom.
  • Potrdila o opravljenih nakupih ponavadi vsebujejo kar nekaj podatkov o kartici, zato stara potrdila uničite, da druga oseba z njih ne bi mogla razbrati pomembnih podatkov o vaši kartici. Preden pa jih zavržete, jih primerjajte z izpiski porabe. 
  • Svetujemo, da na prodajnih mestih ne podpisujete potrdil o nakupu, ki niso namenjena takojšnjemu plačilu in so napisana z vnaprejšnjimi datumi ali so celo prazna.
  • Na spletnih straneh ne vpisujte številke povsod, kjer jo od vas pričakujejo, temveč le takrat, ko ste se že odločili za nakup in želite plačati s kartico. Prek interneta plačujte le tistim ponudnikom, za katere veste, da so verodostojni in imajo zagotovljene minimalne varnostne nastavitve na svojih spletnih straneh.

 

Preklici, izgube, kraje:

  • Zapišite si telefonsko številko, ki ste jo prejeli od izdajatelja kartice. Pokličete jo lahko 24 ur na dan, 365 dni na leto, zato z morebitno prijavo kraje ali zlorabe ne odlašajte, saj bo kartica le tako blokirana.
  • Če kartico izgubite ali vam jo ukradejo, nemudoma pokličite  Avtorizacijski center Activa na številko 05 666 12 56 ali pa se oglasite v najbližji poslovalnici Gorenjske banke. 
  • Če sumite, da so vam kartico ukradli, prijavite to najbližji policijski postaji. 
  • Ne verjemite elektronskim, telefonskim ali drugim sporočilom, ki vas obveščajo o zlorabi vaše kartice in vas pozivajo, da poveste svoje podatke o kartici ali da se prek hipertekstovne povezave povežete na »varnostni obrazec« in tam vpišete nekatere osebne podatke, vključno z osebnimi identifikacijskimi številkami kartice.

“S plačilnimi karticami ravnamo najmanj tako skrbno, kot bi ravnali z gotovino. ”

Prijavite se na koristne nasvete

S klikom na gumb POŠLJI se strinjate in dovoljujete, da vam na vpisan e-naslov pošiljamo koristne nasvete, novosti glede bančnih storitev in ugodnosti.

Informacije glede uporabe mojih osebnih podatkov: upravljavec Gorenjska banka d.d., Kranj | pooblaščena oseba za varstvo osebnih podatkov, DPO | kateri podatki se obdelujejo | pravna podlaga za obdelavo podatkov | namen obdelave podatkov | obdobje hrambe podatkov | prostovoljnost posredovanja podatkov | posredovanje podatkov izven upravljavca | moje pravice | preklic privolitve in posledice | postopek uveljavljanja pravic | varstvo podatkov | več informacij

Poglejte tudi: Napotki in priporočila za varne transakcije na bankomatih Napotki in priporočila za varne transakcije na bankomatih
  Kako je poskrbljeno za varno brezstično plačevanje? Kako je poskrbljeno za varno brezstično plačevanje?

Kredit vam lahko uresniči
vaše želje že sedaj.

Pošljite nam povpraševanje ali nas pokličite na 04 20 84 101

Kje smo?

Zemljevid poslovalnic, bankomatov in drugih lokacij Gorenjske banke.