9. oktobra 2025 stopijo v veljavo določila nove Uredbe EU o takojšnjih plačilih, ki se nanašajo na obveščanje strank o statusu plačila, preverjanje ujemanja med nazivom in IBAN številko prejemnika plačila, možnost omejitve višine zneskov plačil in na dostopnost storitve.
Ključne novosti, ki jih prinaša uvedba takojšnjih plačil
Takojšnja izvršitev plačil
S takojšnjimi plačili lahko v vaši spletni ali mobilni banki ter v poslovalnicah Gorenjske banke izvedete domača ali čezmejna nakazila znotraj območja SEPA (EGC), ki bodo prejemniku na voljo v nekaj sekundah, vse dni v tednu, 24 ur na dan – tudi ob vikendih in praznikih (24/7/365).
Za uporabo takojšnjih plačil je obvezna predhodna nadgradnja mobilnih bank Link m-pro in Halcom Multipay ter elektronske banke Hal E-bank. Spletni banki Link pro in Halcom Multipay bosta posodobljeni samodejno.
Več o nadgradnji
Priprava univerzalnega plačilnega naloga (UPN) za takojšnja plačila
V poslovni mobilni banki Link m-pro in spletni banki Link pro je privzeto izbrana možnost takojšnjega plačila. Če želite plačilo izvesti kot običajno (standardno) plačilo, preprosto odkljukajte možnost za takojšnje plačilo pred samo potrditvijo naloga.

V mobilni in spletni banki Halcom Multipay ter elektronski banki Hal E-bank možnost takojšnjega plačila ni privzeto izbrana, zato jo je ob vnosu naloga potrebno obkljukati ročno.
Večja varnost z mehanizmom preverjanja prejemnika
S takojšnjimi plačili se uvaja tudi dodatni varnostni mehanizem preverjanja naziva prejemnika, ki zmanjšuje možnost spletnih prevar ali nakazil na napačen račun.
Pred izvedbo plačila v mobilni ali spletni banki bo sistem samodejno preveril, ali se vpisano ime/naziv prejemnika ujema z IBAN številko in v primeru podjetja, ali je ta popolnoma skladen z uradnim zapisom v registrih (npr. AJPES).
Pri preverbi podatkov boste glede na nivo ujemanja v spletni banki Halcom Multipay prejeli enega izmed naslednjih obvestil:
1. Delno ujemanje: Ime oziroma naziv prejemnika se delno ujema z imetnikom računa. Na prikazanem obvestilu bo zapisano pravilno ime in priimek. V tem primeru skrbno preverite pravilnost vnosa in/ali podatke še enkrat preverite pri prejemniku plačila. Če nadaljujete s plačilom brez preverbe bo znesek lahko nakazan napačnemu prejemniku.

2. Ni ujemanja: Ime oziroma naziv prejemnika se ne ujema z imetnikom računa. Ob prejemu obvestila skrbno preverite pravilnost vnosa in/ali podatke še enkrat preverite pri prejemniku plačila. Če plačilo izvedete na podlagi QR kode in se ne ujemajo, preverite podatke neposredno pri prejemniku. V primeru nadaljevanja brez ponovne preverbe obstaja večja verjetnost, da bodo sredstva nakazana napačnemu prejemniku.

Če gre za popolno ujemanje podatkov, se obvestilo ne prikaže. Ob prejemu obvestila o delnem ujemanju ali neujemanju imate možnost ponovno preveriti pravilnost vnesenih podatkov. Plačilo bo izvedeno šele po stisku gumba »Potrdi«. Za izvedbo vsakega nakazila odgovarja plačnik sam.
Nastavitev omejitev zneskov takojšnjih plačil
Za vašo dodatno zaščito je v mobilnih in spletnih bankah omogočena nastavitev zgornje meje zneska, ki ga želite nakazati s takojšnjim plačilom. Mogoče je nastaviti:
- Transakcijski limit: najvišji znesek posameznega takojšnjega plačila.
- Dnevni limit: najvišji skupni znesek vseh plačil v enem dnevu.
Če limit ne bo nastavljen, bo transakcija kljub temu izvršena.
Kako nastavite limit v Halcom Multipay?
Limit takojšnjih plačil lahko v poslovni spletni banki Halcom Multipay enostavno nastavite v naslednjih korakih:
1. Na vstopni strani spletne banke Halcom Multipay pri izbranem računu pritisnite okrogli gumb s tremi pikami in izberite možnost »Več«, nato pa pritisnite gumb »Odpri«.
2. V novem zavihku izberite »Limiti takojšnjih plačil«.
3. Določite višino transakcijskega oziroma dnevnega limita in pritisnite gumb »Spremeni limit«.


4. V mobilni aplikaciji Halcom One potrdite spremembo limita.


Plačevanje položnic (UPN) na bankomatih bo ukinjeno
S prihodom takojšnjih plačil je prav tako spremenjen način plačevanja univerzalnih plačilnih nalogov (UPN) na bankomatih Gorenjske banke. Direktiva zahteva dodatne varnostne funkcionalnosti, ki jih bankomati ne omogočajo, zato je plačevanje UPN preko bankomatov ukinjeno.
Od 9. oktobra 2025 je opravljanje plačil UPN izvedljivo:
- v poslovalnicah Gorenjske banke,
- preko mobilne banke Link m-pro in mobilne/spletne banke Halcom Multipay ali
- z odprtjem direktne obremenitve SEPA.
