Takojšnja plačila

9. oktobra 2025 stopijo v veljavo določila nove Uredbe EU o takojšnjih plačilih, ki se nanašajo na obveščanje strank o statusu plačila, preverjanje ujemanja med nazivom in IBAN številko prejemnika plačila, možnost omejitve višine zneskov plačil in na dostopnost storitve.

Takojsnja Placila Gorenjska Banka

Ključne novosti, ki jih prinaša uvedba takojšnjih plačil

 

Takojšnja izvršitev plačil

S takojšnjimi plačili lahko v vaši spletni ali mobilni banki ter v poslovalnicah Gorenjske banke izvedete domača ali čezmejna nakazila znotraj območja SEPA (EGC), ki bodo prejemniku na voljo v nekaj sekundah, vse dni v tednu, 24 ur na dan – tudi ob vikendih in praznikih (24/7/365).

Za uporabo takojšnjih plačil je obvezna predhodna nadgradnja mobilnih bank Link m-pro in Halcom Multipay ter elektronske banke Hal E-bank. Spletni banki Link pro in Halcom Multipay bosta posodobljeni samodejno.

Več o nadgradnji

 

Priprava univerzalnega plačilnega naloga (UPN) za takojšnja plačila

V poslovni mobilni banki Link m-pro in spletni banki Link pro je privzeto izbrana možnost takojšnjega plačila. Če želite plačilo izvesti kot običajno (standardno) plačilo, preprosto odkljukajte možnost za takojšnje plačilo pred samo potrditvijo naloga.

Link M Pro Vklop

V mobilni in spletni banki Halcom Multipay ter elektronski banki Hal E-bank možnost takojšnjega plačila ni privzeto izbrana, zato jo je ob vnosu naloga potrebno obkljukati ročno.

 

Večja varnost z mehanizmom preverjanja prejemnika

S takojšnjimi plačili se uvaja tudi dodatni varnostni mehanizem preverjanja naziva prejemnika, ki zmanjšuje možnost spletnih prevar ali nakazil na napačen račun.

Pred izvedbo plačila v mobilni ali spletni banki bo sistem samodejno preveril, ali se vpisano  ime/naziv prejemnika ujema z IBAN številko in v primeru podjetja, ali je ta popolnoma skladen z uradnim zapisom v registrih (npr. AJPES).

Pri preverbi podatkov boste glede na nivo ujemanja v spletni banki Halcom Multipay prejeli enega izmed naslednjih obvestil:

1. Delno ujemanje: Ime oziroma naziv prejemnika se delno ujema z imetnikom računa. Na prikazanem obvestilu bo zapisano pravilno ime in priimek. V tem primeru skrbno preverite pravilnost vnosa in/ali podatke še enkrat preverite pri prejemniku plačila. Če nadaljujete s plačilom brez preverbe bo znesek lahko nakazan napačnemu prejemniku.

Halcom Multipay Delno Ujemanje Copy

2. Ni ujemanja: Ime oziroma naziv prejemnika se ne ujema z imetnikom računa. Ob prejemu obvestila skrbno preverite pravilnost vnosa in/ali podatke še enkrat preverite pri prejemniku plačila. Če plačilo izvedete na podlagi QR kode in se ne ujemajo, preverite podatke neposredno pri prejemniku. V primeru nadaljevanja brez ponovne preverbe obstaja večja verjetnost, da bodo sredstva nakazana napačnemu prejemniku.

Halcom Multipay Ni Ujemanja Copy

Če gre za popolno ujemanje podatkov, se obvestilo ne prikaže. Ob prejemu obvestila o delnem ujemanju ali neujemanju imate možnost ponovno preveriti pravilnost vnesenih podatkov. Plačilo bo izvedeno šele po stisku gumba »Potrdi«. Za izvedbo vsakega nakazila odgovarja plačnik sam.

 

Nastavitev omejitev zneskov takojšnjih plačil

Za vašo dodatno zaščito je v mobilnih in spletnih bankah omogočena nastavitev zgornje meje zneska, ki ga želite nakazati s takojšnjim plačilom. Mogoče je nastaviti:

  • Transakcijski limit: najvišji znesek posameznega takojšnjega plačila.
  • Dnevni limit: najvišji skupni znesek vseh plačil v enem dnevu.

Če limit ne bo nastavljen, bo transakcija kljub temu izvršena.

Kako nastavite limit v Halcom Multipay?

Limit takojšnjih plačil lahko v poslovni spletni banki Halcom Multipay enostavno nastavite v naslednjih korakih:

1. Na vstopni strani spletne banke Halcom Multipay pri izbranem računu pritisnite okrogli gumb s tremi pikami in izberite možnost »Več«, nato pa pritisnite gumb »Odpri«.
2. V novem zavihku izberite »Limiti takojšnjih plačil«.
3. Določite višino transakcijskega oziroma dnevnega limita in pritisnite gumb »Spremeni limit«.

Limit Link Biz 1

Limit Link Biz 2

4. V mobilni aplikaciji Halcom One potrdite spremembo limita.

Link Biz Gorenjska Banka2Link Biz Gorenjska Banka1

 

Plačevanje položnic (UPN) na bankomatih bo ukinjeno

S prihodom takojšnjih plačil je prav tako spremenjen način plačevanja univerzalnih plačilnih nalogov (UPN) na bankomatih Gorenjske banke. Direktiva zahteva dodatne varnostne funkcionalnosti, ki jih bankomati ne omogočajo, zato je plačevanje UPN preko bankomatov ukinjeno.

Od 9. oktobra 2025 je opravljanje plačil UPN izvedljivo:

  • v poslovalnicah Gorenjske banke,
  • preko mobilne banke Link m-pro in mobilne/spletne banke Halcom Multipay ali
  • z odprtjem direktne obremenitve SEPA.

 

Kaj naredite, ko nadgradite aplikacijo na funkcionalnost takojšnjih plačil?

V poslovni mobilni banki Link m-pro in spletni banki Link pro je privzeto izbrana možnost takojšnjega plačila. V mobilni in spletni banki Halcom Multipay ter elektronski banki Hal E-bank možnost jo je ob vnosu naloga potrebno obkljukati ročno.

Pri uporabi takojšnjih plačil priporočamo:

  • Pred izvedbo takojšnjega plačila po lastni presoji nastavite limit za UPN plačila.
  • Pri vnosu podatkov o prejemniku vedno vnašajte popolna imena/nazive, saj lahko le tako učinkovito izvedete takojšnje plačilo.
  • Če prejmete povratno informacijo o neujemanju podatkov o prejemniku, se pred izvedbo plačila prepričajte o pravilnosti vnesenih podatkov.
  • Za pravilno izvedbo plačil preverite, če je naziv vašega podjetja, kot ga navajate na računih, spletni strani ali v komunikaciji s strankami popolnoma skladen z uradnim nazivom iz registra AJPES. Priporočamo naslednje korake:
    • preverite, ali se naziv podjetja, ki ga uporabljate na računih in drugih dokumentih za plačila, ujema z uradnim zapisom v registrih AJPES,
    • v primeru ugotovljenih odstopanj posodobite vse dokumente in komunikacijske kanale, kjer je naveden naziv podjetja in IBAN,
    • obvestite svoje stranke, da naj pri nakazilih vedno uporabijo uraden naziv vašega podjetja.

Če se vneseni podatki ne bodo skladali s pregledom obstaja možnost, da plačila ne bodo uspešno izvedena.

 

Več informacij o novi Uvedbi EU o takojšnjih plačilih vam je na voljo na straneh Združenja bank Slovenije. Za pomoč pri izvrševanju takojšnjih plačil nas lahko pokličete na 04 20 84 312 ali nam pišete na info@gbkr.si.

Mobilna in spletna banka v novi vizualni podobi

 

Po predstavitvi nove vizualne podobe Gorenjske banke z začetkom oktobra, prihaja še osvežena podoba poslovne mobilne in spletne banke. Za uspešno uvedbo takojšnih plačil je potrebno nadgraditi vaši mobilni banki Link m-pro in Halcom Multipay ter elektronsko banko Hal E-bank, medtem ko lahko nadalje uporabljate spletni banki Link pro in Halcom Multipay.

V trgovinah z aplikacijami App Store in Google Play vas bo pričakala ikona z novim znakom smerokaza oziroma “wayfinder”, ki označuje prenovljene aplikacije. Izberite gumb »Posodobi« poleg aplikacije in enostavno posodobite svojo mobilno/spletno banko. Banka stranke obvešča o potrebni nadgradnji mobilne banke preko e-pošte, preko mobilne in spletne banke ter na svoji spletni strani.

Wayfinder (1)

Pogosta vprašanja in odgovori

Gre za novo Uredbo EU, ki vsem ponudnikom plačilnih storitev nalaga obveznost omogočanja takojšnjih SEPA plačil (instant payments) v evrih. Določila uredbe, ki se nanašajo na obveščanje strank o statusu plačila, preverjanje ujemanja med nazivom in IBAN oznako prejemnika plačila, možnostjo omejitve višine zneskov plačil in dostopnost takojšnjih plačil, stopijo v veljavo 9. oktobra 2025.

Takojšnje plačilo je bančno nakazilo, kjer so sredstva prejemniku plačila na voljo v nekaj sekundah, 24 ur na dan, vse dni v letu – tudi med vikendi in prazniki.

Preverjanje imena prejemnika je nova varnostna funkcionalnost, ki bo v uporabi za vsa SEPA kreditna plačila (takojšnja in ne takojšnja). Preverjala bo, ali se naziv prejemnika, ki ga vpišete pri nakazilu, ujema z nazivom lastnika računa, na katerega nakazujete denarna sredstva. Naziv se mora ujemati z nazivom v registru računov oziroma pri banki prejemnika plačila. Če se podatki ne ujemajo, boste prejeli opozorilo glede neujemanja pred izvedbo plačila. Nakazilo boste lahko potrdili kljub opozorilu, vendar boste s tem sprejeli tveganje, da gredo sredstva napačnemu prejemniku.

Sistem velja za:

  • vse pravne osebe (podjetja, društva, zavodi, proračunski uporabniki, ipd.), vse ponudnike plačilnih storitev (banke, hranilnice, fintechi),
  • vsa SEPA nakazila znotraj EGP območja.

  • Treba bo dosledno uporabljati uradne nazive podjetij pri plačilih,
  • neujemanje naziva prejemnika bo lahko povzročilo zamudo pri plačilu, če se podatki ne popravijo,
  • sistem VoP se bo izvajal tudi pri avtomatiziranih in množičnih plačilih (npr. plače, dobavitelji).

Primerjajte uraden naziv podjetja, kot je vpisan v registru podjetij s tistim, ki ga uporabljate pri poslovanju, predvsem pa na:

  • računih,
  • pogodbah,
  • spletni strani, in
  • podpisih v e-pošti.
Po potrebi uskladite naziv podjetja v vseh dokumentih in na vseh komunikacijskih kanalih.

Ne. Funkcionalnost preverjanja imena prejemnika deluje na podlagi natančnega ujemanja uradnega imena, kot ga vodi register podjetij in vaša banka ali hranilnica. Uporaba skrajšanih oziroma internih ali trgovskih nazivov lahko privede do zavrnitve plačila, saj slovenske banke zaradi poenostavitve vnašanja podatkov v plačilni nalog na podlagi vnosa IBAN omogočamo predizpolnitev polja z nazivom prejemnik, in sicer zgolj iz uradnih registrov.

Če ste plačnik:

  • preverite pri prejemniku plačila, kako se njegovo podjetje uradno imenuje,
  • popravite vnos in ponovite transakcijo.
Če ste prejemnik:
  • obvestite poslovne partnerje o točnem nazivu podjetja,
  • preverite in po potrebi posodobite svoje podatke.

Od 9. oktobra 2025 mora vsaka banka v EGP omogočiti, da lahko vsi plačniki pošiljajo takojšnja plačila po vseh plačilnih kanalih, kjer je možno oddati navadno kreditno plačilo – brez izjeme, medtem ko je prejem takojšnjih plačil mogoč 24/7, že od 9. januarja 2025.

Do 1. oktobra 2025:

  • Preverite zapis naziva podjetja v svojih dokumentih.
  • Posodobite poslovno dokumentacijo (računi, pogodbe, e-podpisi).
  • Plačnikom sporočite pravilen naziv in preverite ali so sporočilo prejeli ter pri sebi uredili vaše podatke.

  • Pri svoji banki ali hranilnici ali računovodskem servisu.
  • Na spletni strani Združenja bank Slovenije: www.zbs-giz.si.