Takojšnja plačila

9. oktobra 2025 stopijo v veljavo nova določila Uredbe EU o takojšnjih plačilih, ki omogoča, da se domača ali čezmejna plačila v evrih znotraj območja SEPA (EGP) izvedejo v največ 10 sekundah po potrditvi, 24 ur na dan, 7 dni v tednu – tudi ob vikendih in praznikih. Z uvedbo dodatnih varnostnih mehanizmov so takojšnja plačila varna, hitra in pregledna.

  • Izvršitev nakazila v nekaj sekundah.
  • Visok nivo varnosti z mehanizmom preverjanja podatkov prejemnika plačila.
  • Izvedba plačil 24/7/365.
Uredba Takojsnja Placila 1443x618

Ključne novosti, ki jih prinaša uvedba takojšnjih plačil

 

Takojšnja izvršitev plačil

S takojšnjimi plačili lahko v vaši spletni ali mobilni banki ter v poslovalnicah Gorenjske banke izvedete domača ali čezmejna nakazila znotraj območja SEPA (EGC), ki bodo prejemniku na voljo v nekaj sekundah, vse dni v tednu, 24 ur na dan – tudi ob vikendih in praznikih (24/7/365).

Za uporabo takojšnjih plačil je obvezna predhodna nadgradnja mobilne banke Link m.

Več o nadgradnji Link m

 

 

Priprava univerzalnega plačilnega naloga (UPN) za takojšnja plačila

V mobilni banki Link m je privzeto izbrana možnost takojšnjega plačila. Če želite plačilo izvesti kot običajno (standardno) plačilo, preprosto odkljukajte možnost za takojšnje plačilo pred samo potrditvijo naloga.

Link M Vklop

 

Večja varnost z mehanizmom preverjanja prejemnika

S takojšnjimi plačili se uvaja tudi dodatni varnostni mehanizem preverjanja naziva prejemnika, ki zmanjšuje možnost spletnih prevar ali nakazil na napačen račun.

Pred izvedbo plačila v mobilni ali spletni banki bo sistem samodejno preveril, ali se vpisano  ime/naziv prejemnika ujema z IBAN številko in v primeru podjetja, ali je ta popolnoma skladen z uradnim zapisom v registrih (npr. AJPES).

Pri preverbi podatkov boste glede na nivo ujemanja prejeli enega izmed naslednjih obvestil:

1. Popolno ujemanje: Ime oziroma naziv prejemnika se ujema z imetnikom računa.

2. Delno ujemanje: Ime oziroma naziv prejemnika se delno ujema z imetnikom računa. Na prikazanem obvestilu bo zapisano pravilno ime in priimek. V tem primeru skrbno preverite pravilnost vnosa in/ali podatke še enkrat preverite pri prejemniku plačila. Če nadaljujete s plačilom brez preverbe bo znesek lahko nakazan napačnemu prejemniku.

3. Ni ujemanja: Ime oziroma naziv prejemnika se ne ujema z imetnikom računa. Ob prejemu obvestila skrbno preverite pravilnost vnosa in/ali podatke še enkrat preverite pri prejemniku plačila. Če plačilo izvedete na podlagi QR kode in se ne ujemajo, preverite podatke neposredno pri prejemniku. V primeru nadaljevanja brez ponovne preverbe obstaja večja verjetnost, da bodo sredstva nakazana napačnemu prejemniku.

Takojsnja Placila Gorenjska Banka8Takojsnja Placila Gorenjska BankaTakojsnja Placila Gorenjska Banka7

Ob prejemu kateregakoli izmed zgornjih obvestil imate možnost ponovno preveriti pravilnost vnesenih podatkov. Plačilo bo izvedeno šele po stisku gumba »Potrdi«. Za izvedbo vsakega nakazila odgovarja plačnik sam.

 

Nastavitev omejitev zneskov takojšnjih plačil

Za vašo dodatno zaščito je v mobilni in spletni banki omogočena nastavitev zgornje meje zneska, ki ga želite nakazati s takojšnjim plačilom. Omejitev je mogoče nastaviti:

  • Transakcijski limit: najvišji znesek posameznega takojšnjega plačila.
  • Dnevni limit: najvišji skupni znesek vseh plačil v enem dnevu.

Če limit ne bo nastavljen, bo transakcija kljub temu izvršena.

Kako nastavim limit v mobilni banki Link m?

Limit takojšnjih plačil lahko v mobilni banki Link m enostavno nastavite v samo 3 korakih:

  1. S stiskom okroglega gumba s tremi pikami (Link M Takojšnja Plačila) na vstopni strani odprite zavihek »Možnosti« in izberite »Nastavitve računa«.
  2. V novem zavihku izberite »Limiti«.
  3. Določite višino transakcijskega oziroma dnevnega limita in pritisnite gumb »Potrdi«.

Takojsnja Placila Gorenjska Banka4Takojsnja Placila Gorenjska Banka5Takojsnja Placila Gorenjska Banka6

 

Plačevanje položnic (UPN) na bankomatih bo ukinjeno

S prihodom takojšnjih plačil je prav tako spremenjen način plačevanja univerzalnih plačilnih nalogov (UPN) na bankomatih Gorenjske banke. Direktiva zahteva dodatne varnostne funkcionalnosti, ki jih bankomati ne omogočajo, zato je plačevanje UPN preko bankomatov ukinjeno.

Od 9. oktobra 2025 je opravljanje plačil UPN izvedljivo:

  • v poslovalnicah Gorenjske banke,
  • preko mobilne banke Link m in spletne banke Link ali
  • z odprtjem direktne obremenitve SEPA.

 

Kaj moram narediti, ko nadgradim aplikacijo na funkcionalnost takojšnjih plačil?

V spletni banki Link in mobilni banki Link m je pri vnosu UPN naloga privzeto vključena možnost takojšnjega plačila. Pri uporabi takojšnjih plačil priporočamo:

  • Pred izvedbo takojšnjega plačila v spletni in mobilni banki Link m po lastni presoji nastavite limit za UPN plačila.
  • Pri vnosu podatkov o prejemniku vedno vnašajte popolna imena/nazive, saj lahko le tako učinkovito izvedete takojšnje plačilo.
  • Če prejmete povratno informacijo o neujemanju podatkov o prejemniku, se pred izvedbo plačila prepričajte o pravilnosti vnesenih podatkov.
  • Če prejemate nakazila s strani najemojemalcev, družine in prijateljev za redne mesečne stroške, dejavnosti, storitve, obvestite svoje plačnike o uporabi popolnega imena.

Če se vneseni podatki ne bodo skladali s pregledom obstaja možnost, da plačila ne bodo uspešno izvedena.

 

Več informacij o novi Uvedbi EU o takojšnjih plačilih vam je na voljo na straneh Združenja bank Slovenije. Za pomoč pri izvrševanju takojšnjih plačil nas lahko pokličete na 04 20 84 312 ali nam pišete na info@gbkr.si.

Gorenjska banka

Mobilna in spletna banka v novi vizualni podobi

 

Po predstavitvi nove vizualne podobe Gorenjske banke z začetkom oktobra, prihaja še osvežena podoba mobilne in spletne banke. Za uspešno uvedbo takojšnih plačil je potrebno nadgraditi vašo mobilno banko Link m, medtem ko lahko nadalje uporabljate spletno banko Link.

V trgovinah z aplikacijami App Store in Google Play vas bo od 9. 10. 2025 pričakala ikona z novim znakom smerokaza oziroma “wayfinder”, ki označuje prenovljeno aplikacijo Link m. Izberite gumb »Posodobi« poleg aplikacije in enostavno posodobite svojo mobilno banko. Banka stranke obvešča o potrebni nadgradnji mobilne banke preko e-pošte, preko mobilne in spletne banke ter na svoji spletni strani.

Gb25 Vstopna Stran Linkm 1200x800

Pogosta vprašanja in odgovori

Mobilno banko Link m nadgradite v trgovini Google Play ali App Store. Tam boste našli nove ikone z znakom „Wayfinder“, ki označujejo prenovljene aplikacije.

 
Google Play Link M
App Store Link M

Takojšnja plačila (ang. instant payments) omogočajo pošiljanja in prejem denarja v nekaj sekundah, 24 ur na dan, 7 dni v tednu – tudi ob vikendih in praznikih. Primer: če nekomu nakažete denar v nedeljo zvečer, bo znesek na njegovem računu v nekaj sekundah.

Gre za novo varnostno funkcijo, kjer sistem pred izvedbo nakazila preveri, ali se naziv/ ime prejemnika plačila ujema z IBAN-om prejemnika, ki ste ga vnesli. Če se podatki ne bodo ujemali, boste dobili opozorilo in boste lahko preverili pravilnost podatkov o prejemniku plačila.

To zmanjšuje možnosti za:

  • nakazila na napačne račune,
  • morebitne prevare, ko nekdo navaja napačne bančne podatke.
Sistem vas bo torej opozoril, če naziv ali ime ne ustreza številki računa – preden gre denar iz vašega računa.

Če dobite opozorilo o neujemajočem imenu, priporočamo:

  1. preverite, če ste pravilno vnesli IBAN in naziv/ime prejemnika,
  2. če podatki še vedno ne ustrezajo, stopite v stik s prejemnikom plačila in preverite njegove podatke,
  3. ne izvajajte plačila, dokler niste prepričani, da so podatki točni.

Da. Sistem preverjanja imena bo deloval tako za plačila med posamezniki kot za plačila podjetjem.

Pomembno je, da vnesete uradno ime/naziv prejemnika plačila, kot je zavedeno v registrih oz. pri njegovi banki ali hranilnici. Namesto »Ana« vpišite npr. »Ana Novak« – sistem bo bolj natančen, Če se ime ujema z evidenco banke se boste izognili dodatnim popravkom in potrditvam.

  • preverite, ali imate v spletni/mobilni banki omogočena takojšnja plačila,
  • pri vnosu prejemnika vedno vnesite točno ime oz. uraden naziv podjetja,
  • če dobite opozorilo o neujemajočem imenu ali nazivu, najprej preverite podatke, šele nato plačajte,
  • če prejemate plačila (npr. za najemnine, popoldanske dejavnosti, storitve), obvezno sporočite svojim plačnikom točno ime, ki je vezano na vaš bančni račun.

  • pri bančnem svetovalcu,
  • na spletni strani Združenja bank Slovenije: www.zbs-giz.si,
  • na portalu Evropske komisije: ec.europa.eu.