Trend rasti spletnih nakupov je že nekaj let v porastu. Internet kupcem prinaša večjo izbiro, preprosta dostopnost do informacij na tem kanalu pa hkrati omogoča primerjavo izdelkov, prodajalcev in cen.

Trend rasti spletnih nakupov je že nekaj let v porastu. Internet kupcem prinaša večjo izbiro, preprosta dostopnost do informacij na tem kanalu pa hkrati omogoča primerjavo izdelkov, prodajalcev in cen.
Za zagotavljanje večje varnosti potrjevanja spletnih nakupov in dodatne zaščite potrošnikov pred goljufijami s 3. majem 2022 v veljavo stopi nova EU direktiva o plačilnih storitvah (PSD2). Ta vpeljuje strožje zahteve za potrjevanje spletnih plačil z uvedbo močne avtentikacije imetnikov kartic pri spletnih plačilih znotraj Evropskega prostora.
Spletne nakupe bo sedaj obvezno potrjevati z dvema od treh varnostnih elementov, kar je v praksi združeno v odklepanje mobilne naprave ter odobritev spletnega nakupa v mobilni banki Link m, Link m-pro ali aplikaciji HID approve.
V Gorenjski banki so zahteve direktive že dobro leto v veljavi. Težave pri izvedbi nakupa lahko nastanejo, če drugi vključeni v prodajno-nakupni proces (spletni trgovci ali kupci oz. plačniki) nimajo zagotovljenih ustreznih prilagoditev, pri čimer spletnega plačila s plačilnimi karticami ne bo mogoče izvesti. Zato je pomembno, da si za brezskrbno spletno nakupovanje tudi v prihodnosti, na pametni telefon pravočasno naložite mobilno banko Link m in/ali Link m-pro.
Kupec mora v skladu z EU direktivo pri plačilu blaga ali storitve pri spletnem trgovcu na nek način potrditi, da to plačilo res opravlja prav on. To potrdi z vsaj dvema od treh spodaj navedenih načinov za potrditev istovetnosti kupca:
V Gorenjski banki spletne nakupe po vnosu podatkov kartice (ime, priimek, številka kartice, veljavnost, CVV/CVC koda) potrjujete v mobilni banki Link m in Link m-pro na preprost, varen in hiter način v 3 korakih:
1. Na ekranu mobilne naprave boste nekaj sekund po vnosu podatkov kartice prejeli potisno sporočili za potrditev spletnega plačila.
2. Klik na potisno sporočilo vas preusmeri v mobilno banko, za vstop vnesite PIN številko (nekaj, kar kupec ve) ali biometrične podatke (nekaj, kar kupec je).
3. Mobilna banka vam prikaže sporočilo, v katerem podrobno preglejte podatke nakupa (naziv trgovca in znesek) ter plačilo potrdite ali zavrnite.
Mobilna naprava je pri tem element »nekaj, kar kupec ima.« Proces potrditve istovetnosti morate opraviti v 60 sekundah, drugače bo nakup neuspešen in plačilo neizvršeno.
V primeru, da potisnega sporočila niste prejeli predlagamo, da:
Še naprej ostajajo nekatere izjeme in spletni trgovci, ki nove direktive ne bodo implementirali. Nekateri zato, ker imajo sedež zunaj EU, drugi pa, ker so se odločili za uporabo izjem, kjer dodatno potrjevanje kartičnih plačil v mobilni banki ni potrebno.
Med izjeme sodijo plačila manjših vrednosti ali ponavljajoče se transakcije.
Plačila majhnih vrednosti se nanašajo na spletne nakupe do 30 evrov, pri čemer:
Ponavljajoče se transakcije so plačila, ki imajo mesečno enake zneske bremenitve (npr. naročnine). Postopek varnega potrjevanja je potreben samo pri sklenitvi pogodbe, kasneje pa ne več. Tako ne bo treba vedno znova potrjevati plačil različnih spletnih naročnin.
Kljub večji varnosti spletnega nakupovanja, ki jo uvaja direktiva svetujemo previdnost. Ob večji količini spletnih nakupov si namreč rok ne manejo samo trgovci, ampak tudi novodobni goljufi, ki z raznimi triki poskušajo izkoristiti neprevidnost uporabnikov.
Da se drugače prijetna izkušnja spletnega nakupovanja ne bi končala klavrno, smo pripravili napotke za večjo finančno varnost na spletu.
Preverite, da se naslov spletne strani začne s https in bodite pozorni na napake v slovnici ali črkovanju. Poglejte stran »o nas« ali »kontakt« in se prepričajte, da so navedeni kontaktni podatki resnični. Poiščite mnenja ostalih kupcev.
Med uporabo javnega Wi-Fi omrežja nimate nadzora nad njegovo varnostjo. Če z nakupom ne morete počakati, uporabite VPN povezavo ali izklopite Wi-Fi.
Preprosta gesla so lahka tarča za spletne goljufe. Zagotovite si močna gesla in se izogibajte uporabi istega gesla za različne storitve. Gesla ne hranite blizu vašega računalnika.
Če je elektronsko sporočilo označeno z nujno ali zahteva takojšnje ukrepanje, je najbrž lažno. Ne odzivajte se! Vzemite si čas in preverite informacije neposredno pri Gorenjski banki.
Previdno s sporočili, ki nas obveščajo o nepričakovanem dobitku. Na žalost gre običajno za prevaro. To velja še posebno, če za prevzem nagrade od nas zahtevajo posredovanje denarja ali osebnih podatkov.
Spletni kriminalci se na družbenih omrežjih lahko skrivajo za »brezplačnimi preizkusi«, prošnjami za prijateljstvo ali na videz nedolžnimi kvizi. Če se na vaši časovnici ali v klepetalniku pojavi nenavadna spletna povezava, je ne klikajte.
Če niste prepričani o verodostojnosti spletnega trgovca ali prejetega sporočila, to preverite pri naših bančnih strokovnjakih na telefonski številki 04 20 84 312 ali na elektronskem naslovu info@gbkr.si. Z veseljem vam bomo pomagali!
Z vami kadarkoli nas potrebujete.
Ponudbo prilagajamo vašim potrebam.
Rešitve iščemo skupaj z vami. Za vas.