Link Link Novi Link Izračun kredita Hitri kontakt Lokacije Klepet
Varno Potrjevanje Spletnih Nakupov

Varno potrjevanje spletnih nakupov

Trend rasti spletnih nakupov je že nekaj let v porastu. Internet kupcem prinaša večjo izbiro, preprosta dostopnost do informacij na tem kanalu pa hkrati omogoča primerjavo izdelkov, prodajalcev in cen.

Za zagotavljanje večje varnosti potrjevanja spletnih nakupov in dodatne zaščite potrošnikov pred goljufijami s 3. majem 2022 v veljavo stopi nova EU direktiva o plačilnih storitvah (PSD2). Ta vpeljuje strožje zahteve za potrjevanje spletnih plačil z uvedbo močne avtentikacije imetnikov kartic pri spletnih plačilih znotraj Evropskega prostora.

Spletne nakupe bo sedaj obvezno potrjevati z dvema od treh varnostnih elementov, kar je v praksi združeno v odklepanje mobilne naprave ter odobritev spletnega nakupa v mobilni banki Link m, Link m-pro ali aplikaciji HID approve.

V Gorenjski banki so zahteve direktive že dobro leto v veljavi. Težave pri izvedbi nakupa lahko nastanejo, če drugi vključeni v prodajno-nakupni proces (spletni trgovci ali kupci oz. plačniki) nimajo zagotovljenih ustreznih prilagoditev, pri čimer spletnega plačila s plačilnimi karticami ne bo mogoče izvesti. Zato je pomembno, da si za brezskrbno spletno nakupovanje tudi v prihodnosti, na pametni telefon pravočasno naložite mobilno banko Link m in/ali Link m-pro.

Kako poteka potrjevanje spletnih nakupov v mobilni banki Link m in Link m-pro?

Kupec mora v skladu z EU direktivo pri plačilu blaga ali storitve pri spletnem trgovcu na nek način potrditi, da to plačilo res opravlja prav on. To potrdi z vsaj dvema od treh spodaj navedenih načinov za potrditev istovetnosti kupca:

  • z nečim, kar je (biometrični podatki, denimo prstni odtis ali obraz),
  • z nečim, kar ve (geslo, koda PIN, odgovor na varnostno vprašanje) ali
  • z nečim, kar ima (pametni telefon ali druga mobilna naprava).

V Gorenjski banki spletne nakupe po vnosu podatkov kartice (ime, priimek, številka kartice, veljavnost, CVV/CVC koda) potrjujete v mobilni banki Link m in Link m-pro na preprost, varen in hiter način v 3 korakih:

1. Na ekranu mobilne naprave boste nekaj sekund po vnosu podatkov kartice prejeli potisno sporočili za potrditev spletnega plačila.

Link M Potrjevanje Placil

2. Klik na potisno sporočilo vas preusmeri v mobilno banko, za vstop vnesite PIN številko (nekaj, kar kupec ve) ali biometrične podatke (nekaj, kar kupec je).

Link M Gorenjska Banka

3. Mobilna banka vam prikaže sporočilo, v katerem podrobno preglejte podatke nakupa (naziv trgovca in znesek) ter plačilo potrdite ali zavrnite.

Link M Potrjevanje Spletnega Placila

Mobilna naprava je pri tem element »nekaj, kar kupec ima.« Proces potrditve istovetnosti morate opraviti v 60 sekundah, drugače bo nakup neuspešen in plačilo neizvršeno.

V primeru, da potisnega sporočila niste prejeli predlagamo, da:

  • v mobilni napravi preverite, če se nahaja pod obvestili (notifications),
  • vstopite v mobilno banko in osvežite prvo stran, nekaj trenutkov počakajte, če sporočila še ni, zaprite vmesno stran na spletni trgovini in ponovite postopek nakupa.

Kdaj dodatno preverjanje ni nujno?

Še naprej ostajajo nekatere izjeme in spletni trgovci, ki nove direktive ne bodo implementirali. Nekateri zato, ker imajo sedež zunaj EU, drugi pa, ker so se odločili za uporabo izjem, kjer dodatno potrjevanje kartičnih plačil v mobilni banki ni potrebno.

Med izjeme sodijo plačila manjših vrednosti ali ponavljajoče se transakcije.

Plačila majhnih vrednosti se nanašajo na spletne nakupe do 30 evrov, pri čemer:

  • skupni znesek predhodnih spletnih plačil ne presega 100 evrov na dan,
  • skupno število predhodnih spletnih plačil, ki ste jih opravili od zadnje uporabe močne avtentikacije, ne presega pet zaporednih posameznih elektronskih plačil.

Ponavljajoče se transakcije so plačila, ki imajo mesečno enake zneske bremenitve (npr. naročnine). Postopek varnega potrjevanja je potreben samo pri sklenitvi pogodbe, kasneje pa ne več. Tako ne bo treba vedno znova potrjevati plačil različnih spletnih naročnin.

Napotki za večjo finančno varnost na spletu

Kljub večji varnosti spletnega nakupovanja, ki jo uvaja direktiva svetujemo previdnost. Ob večji količini spletnih nakupov si namreč rok ne manejo samo trgovci, ampak tudi novodobni goljufi, ki z raznimi triki poskušajo izkoristiti neprevidnost uporabnikov.

Da se drugače prijetna izkušnja spletnega nakupovanja ne bi končala klavrno, smo pripravili napotke za večjo finančno varnost na spletu.

 

1. Preverite spletne trgovce

Preverite, da se naslov spletne strani začne s https in bodite pozorni na napake v slovnici ali črkovanju. Poglejte stran »o nas« ali »kontakt« in se prepričajte, da so navedeni kontaktni podatki resnični. Poiščite mnenja ostalih kupcev.

2. Nikoli ne plačujte s kreditno kartico na javnem Wi-Fi omrežju

Med uporabo javnega Wi-Fi omrežja nimate nadzora nad njegovo varnostjo. Če z nakupom ne morete počakati, uporabite VPN povezavo ali izklopite Wi-Fi.

3. Izberite močna gesla

Preprosta gesla so lahka tarča za spletne goljufe. Zagotovite si močna gesla in se izogibajte uporabi istega gesla za različne storitve. Gesla ne hranite blizu vašega računalnika.

4. Previdno v primeru nujnega sms sporočila, elektronskega sporočila ali klica, ki bi naj prišel s strani banke.

Če je elektronsko sporočilo označeno z nujno ali zahteva takojšnje ukrepanje, je najbrž lažno. Ne odzivajte se! Vzemite si čas in preverite informacije neposredno pri Gorenjski banki.

5. SMS-i, ki vas obveščajo o prejemu denarja

Previdno s sporočili, ki nas obveščajo o nepričakovanem dobitku. Na žalost gre običajno za prevaro. To velja še posebno, če za prevzem nagrade od nas zahtevajo posredovanje denarja ali osebnih podatkov.

6. Bodite pozorni na prevare na družbenih omrežjih

Spletni kriminalci se na družbenih omrežjih lahko skrivajo za »brezplačnimi preizkusi«, prošnjami za prijateljstvo ali na videz nedolžnimi kvizi. Če se na vaši časovnici ali v klepetalniku pojavi nenavadna spletna povezava, je ne klikajte.

Če niste prepričani o verodostojnosti spletnega trgovca ali prejetega sporočila, to preverite pri naših bančnih strokovnjakih na telefonski številki 04 20 84 312 ali na elektronskem naslovu info@gbkr.si. Z veseljem vam bomo pomagali!

Zakaj Gorenjska banka?

Vaš zanesljiv partner.

Z vami kadarkoli nas potrebujete.

Znamo vam prisluhniti.

Ponudbo prilagajamo vašim potrebam.

Mar nam je za vaše uspehe.

Rešitve iščemo skupaj z vami. Za vas.

Gorenjska banka

Tu smo za vas

Kontaktirajte nas

od pon. - pet.: 8.00 - 19.00

  • 04 20 84 312
  • info@gbkr.si
  • Kontaktni obrazec

Rezervirajte termin

za klic ali sestanek

  • Dogovorite se za sestanek

Obiščite nas

vam najbližja poslovalnica