Dobro načrtovanje potovanja je prvi korak, če želite, da bo to prijetno. Na počitnice se odpravite z urejenimi zavarovanji in veljavnimi dokumenti, kar velja tudi za plačilne kartice.
Dobro načrtovanje potovanja je prvi korak, če želite, da bo to prijetno. Na počitnice se odpravite z urejenimi zavarovanji in veljavnimi dokumenti, kar velja tudi za plačilne kartice.
Pred odhodom na počitnice preverite veljavnost svojih plačilnih kartic. Poleg debetne kartice Mastercard, ki brezplačno pripada vsem imetnikom osebnih računov v Gorenjski banki, vam je na voljo tudi predplačniška kartica Mastercard in kartica z odloženim plačilom Mastercard. Za koristno se izkaže, da na potovanje vzamete vsaj dve plačilni kartici, saj na ta način porazdelite stroške in se zaščitite ob morebitni izgubi, kraji ali zlorabi ene kartice.
Za dvigovanje gotovine na bankomatih doma in v tujini uporabljajte debetno kartico Mastercard. Pri plačevanju na prodajnih mestih ali na spletu se odločite za kartico z odloženim plačilom Mastercard ali predplačniško kartico Mastercard. Obe kartici lahko uporabite tudi za dvig gotovine na bankomatih, ki so označeni z nalepko Mastercard, a zaradi višjih provizij svetujemo, da to storite le izjemoma.
Poleg uporabe kartic vam svetujemo, da na pot vzamete tudi nekaj gotovine. S seboj ne nosite večjih zneskov gotovine, saj je plačevanje z mednarodnimi plačilnimi karticami v tujini je bolj varno kot pa skrb za gotovino.
Pred potovanjem preverite in ocenite potrebno višino dnevnih in mesečnih limitov porabe, ki jih lahko izkoristite za nakupe ali dvige gotovine. Po potrebi lahko uredite limit v poslovalnicah Gorenjske banke, z oddajo vloge v spletni banki ali poslanim sporočilom v mobilni banki Link m.
Pred dvigom gotovine bankomati v tujino vedno ponudijo dve možnosti, in sicer dvig s konverzijo ali dvig gotovine v lokalni valuti. V primeru, da izberete dvig s konverzijo, bo pri preračunu v evre uporabljen tečaj lokalne banke, ki je lastnica bankomata. V primeru, da izberete dvig v lokalni valuti, bo preračun v evre izveden po tečajih mednarodnih kartičnih sistemov, ki so običajno ugodnejši kot tečaji lokalnih bank. Zato imetnikom kartic priporočamo, da izberete dvig v lokalni valuti brez konverzije.
Pri dvigih na tujih bankomatih bodite posebej pozorni na morebitne dodatno zaračunane stroške iz naslova enkratnih nadomestil za dvig gotovine oziroma pribitkov na menjalni tečaj, v kolikor se odločite za valutno konverzijo. Prej omenjena stroška se lahko zaračunata zgolj in samo ob izrecnem vašem privoljenju. Stroški nadomestila gotovine (Surcharge oz. Access Fee) in konverzija z morebitnim pribitkom na menjalni tečaj se lahko pojavita tudi znotraj iste transakcije, zato strankam svetujemo, da pozorno spremljate sporočila na bankomatih.
Če na POS terminalu za plačilo blaga ali storitev izberete možnost plačila v lokalni valuti, se bo preračun v evre izvedel po tečaju mednarodnih kartičnih sistemov. V primeru, da boste izbrali možnost plačila s konverzijo, bo preračun izveden po tečaju lokalne banke. Svetujemo, da izberete plačilo v lokalni valuti brez konverzije.
V Gorenjski banki se pretvorba iz tuje valute v EUR opravi po referenčnem tečaju kartičnih sistemov Mastercard, veljavnih na dan nakupa ali dviga gotovine. Banka ne zaračunava dodatnih nadomestil za pretvorbo valut. Preverite referenčni tečaj Mastercard tukaj.
Za dodatno varnost svojih kartic poskrbite z naročilom na varnostno SMS sporočilo. S sporočilom na vaš mobitel vas opozorimo na vsako transakcijo, ki je bila v Sloveniji ali v tujini opravljena z vašo plačilno kartico. V primeru zlorabe lahko kartico nemudoma prekličete in preprečite nadaljnjo škodo. SMS obvestila lahko vklopite v udobju vašega doma v spletni banki Link ali v mobilni banki Link m.
Za primer izgube ali kraje kartice je možno skleniti zavarovanje zlorabe kartice, ki predstavlja prvovrstno varovalko pred škodo, s katero bi se sicer spoprijemali ob morebitni kraji vaše kartice, pa tudi nekaterih osebnih predmetov.
Pri roki imejte številko svoje bančne poslovalnice in klicnega centra +386 4 20 84 105, kamor pokličete v primeru težav pri uporabi kartice ali v primeru kraje, izgube ali zlorabe.
Za več informacij preberite še:
Z vami kadarkoli nas potrebujete.
Ponudbo prilagajamo vašim potrebam.
Rešitve iščemo skupaj z vami. Za vas.